måndag 25 juli 2011

Bonden

Stått på en åker hela dagen och dragit upp ogräs. Började klockan kvart i åtta imorse och tror vi höll på till ca halv fyra. Är nu riktigt öm om händerna och ryggen. Men om vi ska se det hela positivt så har jag lärt mig en hel del om vad som ska vara på en åker och inte. Det var med laget vi stod där, lite pengar till lagkassan blev det förhoppningsvis ändå!

Iklädd gummistövlar och skitiga och leriga kläder hämtade pappa upp mig därefter åkte vi ut på nova där vi möte upp mamma och gick och åt, många blickar på min klädsel kände jag, såg ut som en riktig häst tjej!

Att ta en varm dusch har varit mycket efterlängtat hela dagen, det var vad jag gjorde så fort jag kom hem. Nu har jag slängt mig i sängen i min nya mysoverall och ska sätta på en film och äta mina popcorn som just nu ligger i micran!

Hoppas er dag har varit bra för det har min varit.
Puss

1 kommentar: