lördag 12 februari 2011

It’s unfair, he’s out there


Varför får jag inte detta bloggsuget oftare!

Känslan av att det snart är slut är underbar. Inga läxor, inga prov och när man slutat kan man gå hem och stänga ner det tänkandet. Tror ni vet att det är skolan jag pratar om. Inte lång tid kvar nu. Och den tiden vi har kvar är nästan bara lov och APU, så snabbt kommer det gå, förhoppningsvis. Och balen och studenten, behöver jag säga mer!
Vill så mycket hellre börja jobba och tjäna pengar. Växa upp på riktigt.


Nu såhär inför helgen har jag dragit på mig en del skit. Började i onsdagskväll, fick lite ont i kroppen och blev tjock i halsen. När jag vaknade tio i nio av att min granne borrade i väggen IGEN kände jag att halsen var inte okej. Kunde knappt svälja. Som ''tur'' var så var vi lediga i torsdags så mitt samvete kunde hålla sig lugnt med tanke på frånvaro procenten. Hela torsdagen var jag sängliggande och så fortsatte ungefär halva fredagen.
Ni vet känslan när man tar en värktablett och helt plötsligt mår man bra? Hade fortfarande ont i halsen men ungefär så var det efter halva fredagen, fast utan att jag tog en tablett, underbart. Fick en kick och började städa hela mitt rum och lagade mat till familjen, med brors hjälp.

Idag lördag, vaknade jag runt elva och skulle öppna ögonen, men det gick knappt. Kände hur geggiga dom var. Fick upp dom tillslut och såg dock knappt något. Så, en lätt ögoninflammation har jag också lyckats dra på mig, som pricken över i.et.
Jag har tagit mig an att spela match idag trots sjukdomarna, vi får väl se hur det går.
Just nu ligger jag i sängen, lyssnar på musik och funderar på vad jag ska ta på mig ikväll efter matchen då det är lagfest i Lödde hemma hos Linnea. Vi får kanske en bild sen vad det blev för något, om det blev något, hmm.


Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar