måndag 12 april 2010

dåligt samvete


Första inlägget på fyra dagar eller vad det är. Har faktiskt lite dåligt samvete för att jag inte har bloggat. Har haft en del att göra men sen och andra sidan har jag faktiskt inte känt att jag haft något att skriva.
Men Hanna sa till mig imorse att jag inte bloggat på ett tag och att hon väntade faktiskt på ett inlägg. Puss på dig Hanna.

I fredags var jag och Sara vid havet och tog lite bilder. Vi gick först ut på bryggan och tog lite, och fy tusan vad kallt det var!! När vi fått några fina bilder gick vi in igen och började gå längs stranden. När vi går där så tittar jag upp och tror knappt mina ögon , hahahhahahha... jag skriker till och ber Sara kolla... Det ligger alltså en stor stor stor FISK på stranden. Vi vågade knappt gå fram till den, men vi var ju så illa tvugna. Asså fisken var MINST 1,5m lång coh tjock som bara den. Vi började ju sälvklart spekulera i vad det kunde vara för en fisk, hahah. Vi sa alla möjliga fiskar, delfin, haj(?), valross. Iallafall... vi klappade den, fotade, petade på den och den var alldeles varm för den låg ju där i solen och stekte.
Sara och jag, vi kunde ju inte riktigt släppa vad det var för en förbannad fisk så vi stack hem och började söka på google och då tog vi fram en bild på en val.. och jo minsann den såg exakt ut som den som låg på stranden. Så jag och Sara har klappat EN VAL. Kolla bara in bildeni nästa inlägg jag menar, en sådan ser man inte varje dag;)

Resten av helgen har jag bara tillbringat hemma hos mig med Sara. Vi har kollat film, ätit en hel del skärp och vatt ute en lång runda med mina två vovvsingar, Nicki och Maya.
Och typiskt nog blev jag samtidigt sjuk under helgen, hoppas dock på att det bara är en vanlig förkylning! Och tack Fanny, jag läste din blogg<3

Kort dag i skolan idag, slutade 11. Tog tåget hem vid 12 och åt middag hemma hos mormor. Ikväll blir det match i mlalml, allt eller inget nu tjejer!! Nu ska jag gå och lägga mig puss och kram!!<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar